Auditoriehjelpen

Auditoriehjelpen er en hjelpetjeneste for pedagoger, forelesere og brukere av auditorier og felles undervisningsrom ved OsloMet.

Auditoriehjelpen - knappemeny

Auditoriehjelpen - landingssidelenker

Av oss får du også hjelp med

Av oss får du også hjelp med

  1. Brukerstøtte

    Auditoriehjelpen er en felles brukerstøttetjeneste som bistår når det oppstår tekniske problemer. Vi forutsetter at brukerne av utstyret har satt seg inn i hvordan dette benyttes.

    • Vi utfører daglig vedlikehold, feilsøking, programmering og oppsett av relevant IT- og AV-teknisk utstyr
    • Vi arbeider for at fellesrommene skal bli mest mulig enhetlig og brukervennlige. Ta kontakt for opplæring, kontaktinfo finner du nederst på siden.
  2. E-læring

    Vi ønsker å bidra til hjelp til selvhjelp og vil lage ulike opplæringsvideoer.

  3. Kurs og opplæring

    • Auditoriehjelpen tilbyr kurs i bruk av standard audiovisuelt utstyr som finnes i felles undervisningsrom.
    • I tillegg tilbyr vi en-til-en opplæring som må avtales på forhånd.

    Det forventes at undervisningspersonalet kan det utstyret de trenger i undervisningen. Kontakt Auditoriehjelpen (se nederst på siden) i god tid før undervisningsstart for kurs og opplæring.

  4. Smittevernstiltak for teknisk utstyr

    Desinfeksjonsmiddel og tørkepapir skal være satt ut i alle undervisningsrom. Dette er beregnet til bruk på mus, tastatur, styringspanel, mikrofoner og eventuelt andre flater man vil tørke over. I tillegg er det satt ut små plastposer på katetrene som er ment til å tre over mikrofonhode på henholdsvis bøyle- og håndholdt mikrofon. Posene byttes og mikrofonene tørkes over med desinfeksjonsmiddel mellom hver bruker.

    Dette må nødvendigvis gjøres av hver enkelt foreleser hver gang en forelesning startes i et nytt rom eller underveis hvis flere personer skal bruke det samme utstyret under en forelesning eller konferanse.

Kontakt

Kontakt