template.back.to.overview Adgangskort og nøkler
Kortsenteret utsteder adgangskort til ansatte og gjester. Kortsenteret ligger i Pilestredet 46 og i første etasje på Kjeller (Servicetorget).
-
Bestille nytt adgangskort
- Bestill nytt adgangskort ved endrede personopplysninger, når kortet er mistet, ikke fungerer eller er utslitt. Bestill via Din brukerkonto.
- Du må møte opp personlig og ha med gyldig legitimasjon.
- Adgangskortet aktiveres for bruk til bygninger, soner og rom som du er knyttet til.
-
PIN-koden (4 siffer) tildeles automatisk av personalsystemet i din brukerprofil.
- Du får den tilsendt PIN-koden via e-post fra nærmeste leder.
- Du kan selv endre/bytte PIN-koden på adgangskortet.
- Kortsenteret har ikke tilgang til PIN-koden.
-
Bilde på adgangskort
Kortsenteret tar bilde på stedet. Du kan også sende bilde til oss.
Reservasjon av bilde
Bilde på adgangskort vil vises i Outlook og andre systemer, såfremt man ikke har reservert seg mot synlighet av bilde på brukerkonto.
-
Mistet adgangskort
- Tapt/mistet kort må snarest sperres ved å bestille et nytt adgangskort på brukerkonto.
- Nytt adgangskort kan sendes med internposten til Servicetorget på Kjeller.
-
Adgangskort for nyansatte
Nyansatte vil normalt kunne få kort første arbeidsdag. Kortet utstedes på Kortsenteret i Pilestredet 46, eller på Kjeller etter avtale med Servicetorget.
-
Spesielt for studiested Kjeller
- Utstedelse på Kjeller gjøres etter avtale med Servicetorget.
- Alle adgangskort fungerer på begge studiesteder uavhengig hvor det er utstedt. Studenter og tilsatte fra Kjeller kan også benytte kortsenteret i Pilestredet 46 (P46).
Studentkort på Kjeller
- Ved studiestart utstedes det (studentkort) adgangskort i foajéen, til høyre innenfor hovedinngangen. Eiendomsavdelingen arrangerer kortutlevering. Kontakt: bie@oslomet.no
-
Lånekort for besøkende
Lånekort for besøkende er uten påtrykt navn og portrett og er ment kun til midlertidig bruk, maksimalt 14 dager. Kortsenteret utsteder lånekort kun etter avtale med en kontaktperson ved OsloMet.
Fast tilknytning til OsloMet
Timelærere, faste gjesteforelesere, leverandører og andre som er fast tilknyttet OsloMet skal registreres i personalsystemet BAS og vises til Kortsenteret for fotografering og utstedelse av personlig kort. Husk å ta med legitimasjon!
Personalkonsulenten må formidle kortets kode direkte til vedkommende ettersom den er konfidensiell og strengt personlig.
-
Nøkler
- Nyansatte kan hente ut kontornøkkel på Kortsenteret i Pilestredet 46, du vil motta en personlig epost når nøkkelen er klar til å hentes.
- Nøkkelbestilling blir opprettet ved registrering i personalsystemet BAS, normalt beregnes 10 virkedager til utlevering.
- Når du kvitterer ut nøkler forplikter du deg til å:
- oppbevare nøkkelen på en tilfredsstillende måte
- ikke låne ut, lage kopier eller endre nøkkelen
- levere tilbake nøkkelen når du avslutter din arbeidsforhold
Tapt nøkkel
- Hvis du har tapt/mistet nøkler, må dette snarest mulig meldes inn via kontaktskjemaet "Adgangskontroll".
- Vær oppmerksom på at du kan risikere å bli økonomisk ansvarlig for tap av nøkler.
Spesielt for Kjeller
- Utstedelse av nøkler for ansatte på Kjeller, gjøres etter avtale med driftsleder Gro Elin Bjørndalen.
-
Åpningstider og tilgang til bygg
Åpningstiden til bygningene er kl. 06:00-23:00 alle dager, året rundt, også i ferieperioder/helligdager.
Tilgang med adgangskort
På kveldstid - etter kl. 17:00 og tidlig morgen til kl. 06:55 - fungerer kortene kun med din personlige kode (fire tall).
-
Meld fra om feil
- på dører, dørlåser og kortlesere til via kontaktskjema "Adgangskontroll".
- på eget adgangskort via e-post: Kortsenteret@oslomet.no.
- Beskriv mest mulig konkret omstendighetene.
- Ta med nummeret på kortleseren, tidspunkt og nummeret trykt bak på kortet: "kortnummer", "utskrift".
- Skriv helst fra din OsloMet-epost.
Problemer med adgangskort
Hvis adgangskortet ikke virker eller du får problemer med kortet, ta kontakt med kortsenteret@oslomet.no
Tapt adgangskort? Bestill nytt via Brukerkonto (bitadmin.hioa.no)