Samarbeid på tvers mellom teknologi og helse

Illustrasjonsbilde

Samarbeid på tvers mellom teknologi og helse

To fakultet ved OsloMet har gått sammen for å få til innovasjon, som kan bidra til forbedringer av helsetjenestene våre i fremtiden.

Satsningen Intelligent helse ved OsloMet (oslomet.no) er et samarbeid mellom Fakultet for helsevitenskap og Fakultet for teknologi, kunst og design.

Med økende utfordringer i helsesektoren, en aldrende befolkning og flere som lever med kroniske sykdommer, blir forskning innen helse og teknologi og helseinnovasjoner helt nødvendig. Det skal Intelligent helse jobbe med.

Samspillet mellom helse og teknologi har potensiale til å forbedre helsetjenester, folkehelsen og sikre at enkeltpersoner har mulighet til å leve et sunnere og lengre liv.

Samarbeid på tvers av fakultet

Samarbeidet på tvers gir de ulike fagområdene og fagpersonene tilgang på ulike perspektiver.

– Det gir en mulighet til å se på problemstillingene helsesektoren og folkehelsen står ovenfor fra ulike perspektiver. Med forskning som gir økt kunnskap, og utvidet forståelse av problemstillingene knyttet til helse og teknologi, skapes muligheter for innovative løsninger som blir helt nødvendig i fremtidens helsetjenester, sier Vibeke Telle-Hansen, faglig ansvarlig for Intelligent helse.

Intelligent helse-konferansen 2023

Før sommeren arrangeres Intelligent helse-konferansen 2023. Hensikten er å bidra til nettverksbygging på tvers av sektorer og fagfelt. Du får høre fra eksperter og får ny innsikt i bruken av digitale teknologier som har som mål å forbedrede helsetjenestene, med fokus på kunstig intelligens og bærbare enheter og applikasjoner.

Meld deg på konferansen.