Rekrutterer forskere internasjonalt

Bilde av ansatte ved OsloMet.

Foto: Benjamin A. Ward/OsloMet

Rekrutterer forskere internasjonalt

For syvende år på rad får forskere ved OsloMet støtte gjennom Marie Skłodowska Curie Action Postdoctoral Fellowship (MSCA-PF).

Programmet ved OsloMet støtter forskere til å rekruttere egenfinansierte forskertalent som stipendiater for å drive forskning ved universitetet vårt.

I utlysningene inviteres interesserte kandidater fra hele verden til å skrive forslag for å søke med OsloMet om MSCA-PF-finansiering.

De som lykkes med å få midler, kommer hit for å gjøre sine forskningsprosjekter under veiledning ved universitetet.

Ulike fagområder

Forslag til forskningsemner til MSCA-PF ved OsloMet er sendt inn fra alle fakulteter og sentre ved OsloMet gjennom årene. For utlysningen MSCA-PF-2022 inviterte våre forskere kandidater til å skrive forslag innen forskningsemner som:

• Avanserte betongkonstruksjoner

• AI for Cybersecurity

• Bioinformatikk

• Beregningsmetoder for anleggsteknikk

• Grenseoverskridende journalistikk

• Digitale avdelinger og velferdsbestemmelser

• Glykobiologi

• Pandemistudier

• Religiøst mangfold i Europa

• Sosial assistanse

• Kjønn og fattigdom

• Sosiale ulikheter

• Bærekraftige samfunn i det 21. århundre

• Arbeid-livsgrenser

Gjennom å være vertskap for MSCA-PF-stipendiater utvides universitetets internasjonale forskningsnettverk. Søkerne er knyttet til en forskningsinstitusjon.

- Dette programmet er en flott mulighet for OsloMet. Vi får fremragende forskningsprosjekter som bidrar til våre forskningsprioriteringer, sier Florissa Abreu, MSCA-koordinator og seniorrådgiver for ekstern finansiering ved Avdelingen for forskning og utvikling.

- Vi har fått forslag finansiert hvert år, og oppnådd ti Seals of Excellence. For tiden er OsloMet vertskap for fire MSCA-PF-stipendiater, forteller Abreu.

Les mer om: Marie Skłodowska Curie Action Postdoctoral Fellowship (oslomet.no).

Kontakt: