OsloMet og OBOS vil styrke byggebransjen

Foto av rektor ved OsloMet Christen Krogh og konsernsjef i OBOS Daniel K Siraj etter signeringen av avtalen mellom OsloMet og OBOS.

Rektor Christen Krogh og konsernsjef Daniel K Siraj etter signeringen av avtalen mellom OsloMet og OBOS.

OsloMet og OBOS vil styrke byggebransjen

OsloMet skal nå samarbeide med OBOS om forskning, innovasjon, undervisning og rekruttering – for eksempel til byggingeniørstudier.

OsloMet inngikk 15. februar en intensjonsavtale om samarbeid med OBOS. Samarbeidet skal omfatte blant annet bachelor- og masteroppgaver, etter- og videreutdanning, OBOS-prosjekter og innovasjonsprosjekter.

Samarbeidet springer ut fra at OsloMet utvikler kunnskap og kompetanse der velferdsstaten møter samfunnsutfordringer.

– OBOS er en viktig leverandør av boliger og annen infrastruktur som er viktig for samfunnet. De er avhengige av at de får kompetente kandidater til å jobbe med sine prosjekter, sier rektor ved OsloMet, Christen Krogh.

– For oss er det viktig å ha god kontakt med arbeidslivet for å sikre at våre utdannelser er så relevante som mulig. Denne avtalen kan hjelpe både oss og OBOS til å fremme våre formål, sier han.

Les mer om samarbeidet på oslomet.no