Årets underviser

Bilde av Amalie Fadler Opdal og Tom Woodford på scene under utdelingen av prisen på Rockefeller.

Leder av Studentparlamentet ved OsloMet, Amalie Fadler Opdal, overrakte prisen til Sam Woodford under kick-off for ansatte på Rockefeller 29. august. Foto: Benjamin Ward/OsloMet

Årets underviser

Studentene ved OsloMet har kåret Sam Woodford til årets underviser.

Sam Woodford er universitetslektor ved Institutt for maskin, elektronikk og kjemi. Gjennom nominasjonene kommer det tydelig frem at han engasjerer studentene til å yte mer både i og utenfor klasserommet.

Leder av Studentparlamentet ved OsloMet, Amalie Fadler Opdal, overrakte prisen under kick-off for ansatte på Rockefeller 29. august.

I begrunnelsen heter det blant annet:

Årets underviser har fått utrolig mange gode nominasjoner fra sine studenter. Underviser tar til seg tilbakemeldinger fra sine studenter og bruker dem aktivt i å forbedre sine undervisningsopplegg.

Ved å ha en åpen dør til faste tider gjør underviser seg tilgjengelig for studentene, og skaper dermed et godt og forutsigbart læringsmiljø.

Underviser kommer studentene sine i møte på en god måte, har forståelse for at visse temaer kan være vanskelige, og prøver aktivt å finne frem til måter å gjøre dem mer engasjerende.

Underviser har en god evne til å møte studentene på det kunnskapsnivået de er, og å gjøre pensumet sitt forstått. Underviseren veileder studentene sine i grupper og individuelt, for at de skal oppnå sitt potensiale.

Jury

Vinneren er kåret av en jury bestående av studenter fra alle de fire fakultetene ved OsloMet, samt utdanning- og internasjonaliseringsansvarlig for Studentparlamentet.