Prioriteringsrådet - Ansatt

Prioriteringsrådet 

Prioriteringsrådet 

OsloMet har behov for å gjøre helhetlig prioritering av utviklingsbehov i sitt digitale tjenestetilbud. Utvikling av tjenester vil ofte være avhengig av knappe ressurser – både arbeidskraft og finansiering. Prioriteringsrådet skal ivareta en helhetlig vurdering av utviklingsbehovene på tvers av tjenesteområder. 
  • Mandat for prioriteringsrådet

    Formål

    Prioriteringsrådet er OsloMet-ledelsens rådgivende organ for digital tjenesteutvikling. OI-direktør leder prioriteringsrådet og har beslutningsmyndighet. Prioriteringsrådet skal behandle problemstillinger og komme frem til innstillinger til beslutning. Prioriteringsrådets beslutninger skal fattes innenfor de til enhver tid gjeldende rammer for budsjett og bemanning. OI-direktør løfter ved behov beslutninger til rektor eller universitetets ledermøte (ULM).

    Porteføljen av digitale tjenester på OsloMet er under kontinuerlig utvikling og det er behov for beslutninger om prioritet, ressursbruk og økonomi.

    Målet med prioriteringsrådets arbeid er at OsloMet skal optimalisere sin digitale tjenesteutvikling med best mulig bruk av sine ressurser.  

    Slik arbeider prioriteringsrådet

    Prioriteringsrådet møtes annenhver måned eller hyppigere ved behov.

    Rådet har et sekretariat som sørger for tilgjengeliggjøring av og oppdatert status på porteføljen, forbereder møtene, sender ut saksdokumenter og skriver innstilling.

    Agenda og sakspapir sendes senest fem virkedager før møtet.

    Medlemmer og tjenesteeiere kan fremme saker til sekretariatet.

  • Medlemmer i Prioriteringsrådet

    • OI-direktør (leder)
    • Fakultetsdirektør HV 
    • Fakultetsdirektør LUI 
    • Fakultetsdirektør SAM 
    • Fakultetsdirektør TKD 
    • Administrasjonsdirektør SVA 
    • Hovedtillitsvalgt (I innværende periode: Ingvild Nordang, NTL)
    • Studentrepresentanter (I inneværende periode; Amalie Fadler Opdal og Bendik Kaurin Evertsen )
    • IT-direktør
    • Økonomidirektør 
    • HR-direktør 
    • Utdanningsdirektør 
    • Forskningsdirektør  

     Andre berørte tjenesteeiere kan møte ved behov.

    Sekretariatsfunksjonen ledes av økonomiavdelingen. 

  • Møtedatoer 2024

    • 24. januar
    • 14. februar
    • 8. mars
    • 19. april
    • 18. juni
    • 29. august
    • 30. oktober
    • 12. desember