Bli god på læringsdesign
Hensikten med læringsdesign er å skape helhet og sammenheng i studentenes læringsforløp ved å synliggjøre koblinger mellom fagstoffet og læringsutbyttet. Det gjør du ved å analysere og bryte ned læringsarbeidet til studenten i mindre biter. I tillegg favner læringsdesign hele studentenes læringsarbeid både før, underveis og etter ulike læringssituasjoner.
-
DIGIN som veileder og sparringspartner
-
Hvordan er læringsutbyttebeskrivelsene i emne samstemt med læringsaktiviteter og vurderingsformen i emnet?
-
Hvordan planlegge, kartlegge og analysere læring i undervisning?
-
Hvordan utforme læringsmål i sammenheng med arbeidsformer og organisering av undervisningen for studentenes behov i en undervisning eller en undervisningsrekke?
-
I utviklingen av et læringsdesign, kan det være hensiktsmessig å visualisere det du tenker og diskuterer med dine kolleger. Det er viktig å bruke tid på å planlegge læringssituasjoner- og aktiviteter, og ha tid til å reflektere over om hensikten ble oppnådd.
Ta kontakt med DIGIN hvis du ønsker bistand til å lage et godt læringsdesign!
-
-
Formell kompetanse og utdanning
Er du på jakt etter formell kompetanse og utdanning? Institutt for grunnskole- og faglærerutdanning ved OsloMet tilbyr masterprogram i Digital læringsdesign (oslomet.no) (tidligere IKT-støttet læring) for lærere som har lyst å utvikle kreative løsninger for digitale læringsressurser.