Kjernen - løsning for medarbeiderdata og automatiserte prosesser
-
Hva er Kjernen?
Kjernen er OsloMets løsning for HR-relaterte prosesser og data. Her kan du som ansatt se og oppdatere informasjon om deg selv.
Leder og HR kan starte arbeidsflyter i forbindelse med rekruttering eller endringer i ansattforholdet til medarbeidere
Kjernen er basert på programvaren til CatalystOne - en norsk IT-leverandør.
Her er lenke til Kjernen. Da ikke alle enheter er på løsningen, vil bare de som er aktive i Kjernen kunne logge seg på med Feide.
-
Roller
- Ansatte
- Leder
- HR-lokal
- HR-administrator
-
Hvem kan se hva?
Ansatte kan se OsloMets organisasjonstre hvor man får oversikt over de ansattes navn, e-post og stillingstittel.
- Ansatte kan se sine egne data. Noe data kan oppdateres direkte i feltet, noe gjennom arbeidsflyt og noe kommer fra integrasjon med SAP.
- Leder ser informasjonen til sine ansatte og kan starte arbeidsflyter for ansatte i sin organisasjonsenhet.
- HR har oversikt og tilgang til ansatte ved sin lokale enhet: for eksempel kan HR-HV se all informasjon for alle ansatte på fakultet HV.
-
Hvilke prosesser gjennomføres i Kjernen?
Kjernen innføres igjennom smidig metodikk hvor vi starter med få brukere og begrenset funksjonalitet. Flere prosesser vil legges til fortløpende. Vi begynner med hjemmekontoravtale, signering av arbeidsavtale og onboardingsprosess. Etterhvert vil vi også legge til prosess for off-boarding, pensjonering, stipendiatforlengelse m.m.
Prosesser som er aktive i Kjernen i dag:
🔵 01. Opprette kandidat - administrativ ansettelse
🔵 02.a Opprette og signere arbeidsavtale
🔵 02.b Arbeidsavtale - tilleggsstilling
🔵 02.c Arbeidsavtale - lærling
🔵 02.d ENGLISH - Create and sign contract
🔵 03. Endre ansettelsesdato i stilling
🔵 04.a Onboarding - velkommen til oss!
🔵 04.b Onboarding - leder - Velkommen til oss!
🔵 04.c ENGLISH - Onboarding - international staff
🟢 01. Endring av stillingsprosent - varig endring
🟢 02. Endring av stillingsprosent - midlertidig endring
🟢 03. Forlengelse av midlertidig arbeidsavtale
🟢 04.a Lønnsendring etter HTA § 2.5.5 nr 3
🟢 05. Ny NUS-kode/ godkjent høyere utdanning
🟢 06. Avtale om hjemmekontor
🟣 02. Innvilget søknad om redusert arbeidstid -
Trenger du hjelp?
For hjelp ta kontakt med hr-fellestjenester@oslomet.no og merk din henvendelse med "Kjernen".