Etablere tjenesteteam - Ansatt

Etablere tjenesteteam  

template.back.to.overview Etablere tjenesteteam  

Det er tjenesteeiers ansvar å etablere et tverrfaglig tjenesteteam med nødvendig kapasitet og kompetanse til å etablere og videreutvikle tjenesten.

Teamet bør ha en leder, og hvis aktuelt en fast koordinator hos IT. Utover dette kan teamet organisere seg selv med de roller som trengs.

  • Tjenesteteamets oppgaver

    Tjenesteteamet skal:

    • løpende utvikle tjenesten basert på brukernes behov og tilbakemeldinger
    • involvere brukerne i utvikling og test av tjenesten
    • sørge for opplæring, informasjon og kommunikasjon til brukere og virksomheten
    • etablere nødvendige rutiner og prosesser
    • gjennomføre relevante risiko- og personvernvurderinger
    • planlegge gevinstrealisering
  • Teamleders oppgaver

    Teamleder skal:

    • lede og koordinere tjenesteteamet.
    • etablere og følge opp planer og oppgaver.
    • sørge for prioritering av utvikling av ny funksjonalitet i dialog med tjenesteeier.
    • forberede saksunderlag til IDF, AMU mm.
  • IT-koordinators oppgaver

    IT-koordinator skal:

    • være bindeleddet inn mot Avdeling IKT i fellesadministrasjonen
    • følge opp og koordinere oppgaver til IT-fagressurser

    Hendelser skal fortsatt meldes inn til IT-servicedesk.

  • Koordinering mellom tjenesteteam

    Avdeling IKT sørger for løpende koordinering mellom alle tjenesteteam med prioritert utvikling gjennom faste møter med teamlederne og IT-ressurseiere. I møtene håndteres eventuelle utfordringer, hindringer og ressurskonflikter.