Published
Latest update
Coronavirus in Norway
Our campuses are closed. Please read updated information for students and staff on our website.
Timeplanlegging ved OsloMet er automatisert. Dette betyr at timeplanverktøyet TP tildeler dag, tid og sted for undervisning basert på innmeldte behov. Undervisere kan derfor ikke fritt velge dag, tid og sted når timeplanen for semesteret planlegges.
Hovedformålet med å automatisere timeplanlegging er todelt:
Vi ønsker å tilby våre studenter en bedre og mer forutsigbar timeplan. De skal finne all informasjon om tid og sted for undervisning i TP. Skyggetimeplaner skal ikke eksistere.
Vi skal forbedre romutnyttelsen. Bla.a. skal vi forhindre at små grupper befinner seg i store rom eller store grupper får for små rom.
For å få til dette er vi helt avhengige av et godt samarbeid på fakultetet. Dette betyr at både administrasjonen og undervisnings- og forskningspersonalet har en felles forståelse av frister og retningslinjer for timeplansarbeidet.
All undervisning skal ha oppstart klokken 8:30, 10:30, 12:30, 14:30 eller 16:30.
All undervisning skal ha varighet i 2-timersbolker (det vil si 2, 4, 6 eller 8 timer).
Timeplanen skal være kvalitetssikret og fullstendig ved publisering. Alle endringer som innebærer å bytte rom, dato eller tid, og som gjøres etter at timeplanene er fastsatt må godkjenne av instituttleder, eller den instituttleder har delegert ansvaret til.
Se også: Retningslinjer for eksamens- og timeplanlegging ved OsloMet
Når: Frist 1. mars kl. 09.00
Hvem har ansvar: Emneansvarlige (instituttleder har overordnet ansvar)
Alle emner og aktiviteter som tilbys høsten 2021 må legges inn uavhengig av om de foregår på campus, online eller andre steder.
Unntak: Oppdragsstudium som skal ha undervisning i KK-senteret meldes inn på epost sam-evo@oslomet.no.
Når: 24. april (TP tildeler dag/tid/rom for undervisning)
Hvem har ansvar: Seksjon for digitalisering av utdanning (DIU)
Når: Begynnelsen av mai og frem til dato for publisering av timeplan 1. juni
Hvem har ansvar: Emneansvarlige
Slik går du som emneansvarlig fram:
Sjekk ett og ett emne (tp.uio.no): Kommer forelesninger og klasse/gruppeundervisning i den rekkefølgen de skal? Husk å velge riktig semester før du søker opp emnet.
Er det satt opp undervisning i de riktige ukene?
Har det oppstått lærer- eller studentkollisjoner?
Har du fått tilstrekkelig med rom til din undervisning? Trenger du flere, færre, større, mindre eller andre typer rom?
Du skal selv legge til detaljer (gjennomgang av arbeidskrav, beskjed til studentene om frister, hva studentene skal lese til forelesning, tema for forelesning, navn på gjesteforeleser mm.), legge til flere lærere, endre til fysisk/digital undervisning, avlyse undervisning inntil to uker frem i tid. (lenke til brukerveiledning kommer)
Emneansvarlige melder direkte feil eller mangler fortløpende inn til timeplan-sam@oslomet.no
Når: 1. juni
Hvem har ansvar: Seksjon for digitalisering i utdanning (DIU)
Husk at alle henvendelser skal sendes til timeplan-sam@oslomet.no, aldri til enkelte timeplanleggere. E-posten må inneholde emnekode og en tydelig beskrivelse av hva saken gjelder.