Digital Kollegastøtte (DiKo)
I forumet Digital Kollegastøtte kan du spørre om råd hos dine kollegaer, lese nyttige tips og triks, og selv dele ting du tenker kan være nyttig for andre.
Kanalene i forumet er opprettet med utgangspunkt ulike systemer. Finnes det ikke en kanal for systemet/tjenesten du ønsker å spørre om råd eller dele tips om kan du benytte deg av kanalen Generelt.
Ønsker du å komme i kontakt for å få hjelp med en feil, eller for å bestille noe? Ta kontakt direkte med de ulike førstelinjene som supporterer systemene/tjenestene du trenger støtte til. Du finner kontaktinformasjonen som en fane under hver kanal. Forumet skal ikke brukes til henvendelser som til vanlig går til førstelinjene vi har på OsloMet.
Håper dette blir et fint samhandlingsforum for deg, og at du vil bidra til at det blir det for dine kollegaer også.
-
Søk først om noen andre har lurt på det samme
Før du legger ut ditt innlegg, finn ut om noen har postet noe om temaet før, ved å bruke søkemotoren/søkefeltet og søke på nøkkelord og/eller tema
-
Skriv et innlegg
Når du skal starte å skrive ditt innlegg, bruk det store formateringsvinduet ved å trykke på A nederst til venstre i vinduet for innlegg. Da får du tilgang på en rekke formaterings-funksjoner som du gjenkjenner fra Word/Outlook. Husk alltid å lage en overskrift. Det gjør det mye enklere for andre å få øye på innlegget ditt.
-
Øk sannsynlighet for svar på ditt spørsmål
Tagge/omtale person ved å bruke @ og personens navn (uten mellomrom). På slik måte får dine kollegaer vite om innlegget ditt og får mulighet til å svare, kommentere, like og gi innspill.
-
Bidra med å svare på det andre lurer på
Har du innspill til noe som noen poster, ikke opprett et nytt innlegg, men sørg for at du svarer i tråden til innlegget du svarer på. Slik holder vi tema og innspill på samme sted (lett å gjenfinne og forstå).
-
Motta varsel fra DiKo
Ønsker du å få varsler når nye innlegg blir publisert på denne kanalen så gjør du dette ved å trykke på de tre prikkene ved siden av kanalen, velg kanalvarsel og sett opp den type varsling du ønsker. Det samme gjelder hvis du vil slutte å følge en kanal.
-
Bidra til samhandling og engasjement
Vær raus med likes, tomler opp, hjerter og smil. Det gjør dagen din og dine kollegaers dag både hyggeligere og mer effektiv.