Publisert
Sist oppdatert
Koronavirus
Studiestedene er åpne. Les oppdatert informasjon for studenter og ansatte.
Eiendomsavdelingen gjennomfører prosjekter hos enhetene i forbindelse med nye bruksområder for undervisningsrom, grupperom, møterom, arbeidsplasser og sosiale soner. Ved utvikling og ombygging av OsloMet sine arealer ligger følgende prinsipper til grunn: Arealeffektivitet, sambruk, standardisering og fleksibilitet.
Hvordan du melder inn behovet avhenger av størrelsen på arbeidet du har behov for. Ombyggings- og vedlikeholdsprosjekter sorteres i tre kategorier basert på hvor omfattende prosjektet er:
Ved behov for:
Ta kontakt med brukerstøtte i eiendom (BIE)
Med mellomstore prosjekter menes prosjekter med:
Eksempel på mellomstore prosjekter er:
Eiendom vil gjennomføre så mange og gode prosjekter som mulig innenfor sine årlige budsjettrammer. Dersom fakultetet kan bidra med egne midler, øker det sjansen for at prosjekter kan gjennomføres/prioriteres raskt.
Innmeldingsskjema blir sendt ut fra Eiendomsavdelingen per e-post til fakultetsledelsen. Samlede innspill og ønsker fra fakultetene tas imot 2 gang per år.
Dette kjennetegner investeringsprosjekter for eiendom:
Eksempler på investeringsprosjekter for eiendom:
Innmeldingsskjema blir sendt ut fra Eiendomsavdelingen per e-post til fakultetsledelse. Samlede innspill og ønsker fra fakultetene tas imot 1 gang per år (høst). Når Eiendomsavdelingen definerer et prosjekt som et investeringsprosjekt, meldes det inn til Tjenesterådet for behandling og godkjennes av rektor før oppstart. Det utarbeides en langtidsplan for prosjektet.
Eiendomsprosjekter som er strategiske satsninger krever egne budsjettmidler og besluttes på overordnet nivå. Utvikling av en ny campus på Romerike er et eksempel.
Se oversikt over byggearbeider og prosjekter som pågår akkurat nå, og arbeider som snart blir satt i gang:
Kontaktpunkt for eksterne og studenter: bie@oslomet.no