Kan jeg legge til en ekstern kontakt i Skype for Business?
Ja, du kan ganske enkelt legge til eksterne kontakter.
Dersom du vil legge til en kontakt som ikke er i organisasjonen, gjør du dette via knappen lengst til høyre «Legg til kontakt».
Her må du definere om kontakten er en Skype-kontakt, Skype for Business-kontakt eller såkalt «Annet».
Legg deretter inn direktemeldingsadresse, og eventuell kontaktgruppetilhørighet.
Videoanrop med eksterne brukere?
NB! Dersom du skal utføre videoanrop eller chatte med en kontakt i en annen organisasjon, så avhenger det at den andre organisasjonen også tillater kommunikasjon med eksterne brukere.
Dersom tillatelsene ikke er i orden, vil den eksterne kontakten stå oppført med «Tilstedeværelse ukjent».
Jeg er på kontoret, men tilgjengelighetsinformasjon sier at jeg er inaktiv eller borte, hva kan jeg gjøre?
Du kan hindre dette ved å gå til Alternativer > Status.
Der kan du selv velge hvor mange minutter det skal ta når du ikke bruker datamaskinen til statusen din blir "Inaktiv" eller "Borte".
Direktemeldinger og chattegrupper
Er det mulig å slette lagrede chatter og direktemeldinger?
Ja, du kan enkelt skru av all lagring av direktemeldinger i Skype for Business.
Gå til: Alternativer > Personlig.
Velg deretter å skru av: Lagre direktemeldingssamtaler - i mappen for e-postsamtalelogg.