Kontaktinformasjon Telefon : 67235555 E-post : itservicedesk@oslomet.no Sted/Adresse : Alle skranker er stengt inntil videre Tidspunkt/Åpningstid : Hverdager 08:00-17:00 (fredag til 16:00) Url : Digital kollegastøtte i Teams
Skype for Business Bruk Skype til telefoni, chat og videosamtaler ved OsloMet. Publisert 03.03.2016 Sist oppdatert 05.06.2020 Det for tiden ikke mulig for ansatte å se tilgjengelighetsstatus (presence) hos studenter. Benytt gjerne Teams i stedet. Telefoni og videosamtaler Sette over samtale Starte telefon- eller videosamtale Talemeldinger i Skype Videomøter (vm.hioa.no) Viderekoble anrop til mobiltelefon Videresende anrop du ikke får besvart Innstillinger i Skype for Business for å viderekoble til sentralbord / stenge kontortelefon Slik viderekobler du din Skype for Business-kontortelefon til sentralbordet Eksterne veiledninger Video: Hva er Skype for business Video: Planlegge et møte Video: Foreta et videoanrop i Skype Video: Oppsett for lyd og video Video: Legge til kontakter og grupper Video: Sending av direktemeldinger Video: Tilstedeværelsesalternativer Vanlige spørsmål om Skype Vanlige spørsmål og svar om bruk av Skype for Business Ringe utlandet? Ring til sentralbordet, tlf.: 6723 5000. Be om en linje til utlandet - ikke legg på. Tast landskoden og nummer, f.eks. 0045 12345678 (bruk alltid 00 i landskoden, "+" virker ikke) Avslutt samtalen med firkanttast "#". Tast dette fra Skype-tastaturet. Samtalen kobles nå opp. Permanent tilgang? Be nærmeste leder sende en forespørsel til: itservicedesk@oslomet.no. Innstillinger Endre tilgjengelighetsinformasjon Oppsett av Skype på Android Oppsett av Skype på iPad/iPhone Oppsett av Skype på Windows-PC og Mac OS X Skru på ekstra ringelyd i høyttalere Velge lydenhet/hodetelefon Direktemeldinger (chat) Sende direktemelding (chat) Slå av lagring av direktemeldinger Møter og presentasjoner Huskeliste for videomøter (vm.hioa.no) Starte telefonkonferanse/telefonmøte