Vikarierer som hovedverneombud

Vikarierer som hovedverneombud

Kine Bylterud vikarierer som hovedverneombud på OsloMet det neste året.

Bylterud har det siste året vært lokalt hovedverneombud på Fakultet for samfunnsvitenskap, der hun jobber i studieadministrasjonen. Nå går hun over i rollen som sentralt hovedverneombud mens Marthe Eikum Tang er i permisjon.

Som hovedverneombud skal hun koordinere verneombudenes arbeid og være en sentral pådriver i helse-, miljø- og sikkerhetsspørsmål på OsloMet.

– Jeg vil bidra til at verneombud på de ulike nivåene blir inkludert i prosesser hvor det er viktig å ivareta arbeidsmiljøperspektivet. I løpet av året jeg skal vikariere som hovedverneombud forventer jeg å bli utfordret i spennende prosesser, og ikke minst danne mange hyggelige og nye jobbrelasjoner, sier Bylterud om den nye rollen.

Hun ønsker å være tilgjengelig som sparringpartner både for verneombudene, tillitsvalgte, ledere og ansatte i HR-avdelingen.

Kine Bylterud er utdannet sosionom og jobbet i mange år i NAV før hun begynte i studieadministrasjonen på Fakultet for samfunnsvitenskap, der hun særlig har jobbet opp mot bachelorstudiet i sosialt arbeid.

Les mer om verneombudsordningen ved OsloMet