
Tilbake på campus: Hva er åpent?
19. mai åpner UB deler av lokalene. Få andre støttetjenester er til stede. Tilgangen din til Eduroam kan være utløpt – slik fornyer du den.
Delvis åpent bibliotek fra 19. mai
Bibliotekene åpner for utlån og innlevering av bøker fra 19. mai. Åpningstider er hverdager fra kl. 11–14.
- Du må bestille bøkene på forhånd i biblioteksystemet Oria, og du får hentemelding på SMS når bestillingen er klar. Boka må hentes på det biblioteket du får hentebeskjed fra.
-
Bibliotekrommene åpnes kun for henting og innlevering av medier, det er ikke mulig å bruke resten av biblioteket. Trenger du veiledning eller hjelp til å søke etter litteratur og bestille bøker, kan du kontakte bibliotekets digitale veiledningskranke.
-
Det er ikke mulig å tilbringe tid, bruke toaletter, låne publikums-PC eller gjøre noe annet enn å hente og levere i bibliotekene. Et begrenset antall personer får være i biblioteket samtidig. Hold en meters avstand til andre. Takk for at du overholder smittevernstiltakene!
-
På nett har du tilgang til flere digitale ressurser som e-bøker, artikler, databaser og videoer.
Bestill og hent AV-utstyr
AV-utstyr kan hentes og returneres i P48. Åpningstidene mandag, onsdag og fredag kl. 11-14. Bestilling av AV-utstyr gjøres i biblioteksystemet Oria.
IT tilbyr fjernassistanse
- IT tilbyr brukerstøtte som fjernassistanse. Åpningstidene på telefon (67235555) og e-post (itservicedesk@oslomet.no) er 08–18 mandag til torsdag, og 08–16 på fredager.
- Serviceskrankene holder stengt inntil videre.
- Personell fra IT vil kun bistå brukere på campus i kritiske tilfeller, og kun etter forhåndsavtale gjort per telefon eller epost.
Slik fornyer du tilgangen til trådløst nett (Eduroam)
Hvis du kommer tilbake til campus og ikke har tilgang til det trådløse nettet Eduroam, har sertifikatet gått ut.
- Du må da koble deg på med nettverkskabel første innlogging, så skal sertifikatet komme på plass.
- Har du brukt påkoblingstjenesten eduVPN i perioden du har vært hjemme, er dette ikke noe problem, da har du fått sertifikatet. Slik installerer du eduVPN for OsloMet pc-er.
Resepsjonene ubemannet
Resepsjonene er fortsatt ubemannet, og sentralbordet er betjent fra hjemmekontor.
Auditoriehjelpen ikke på campus
Auditoriehjelpen er foreløpig ikke på campus for å gi fysisk brukerstøtte. Unntaket er disputaser. Du kan likevel få hjelp fra Auditoriehjelpen over telefon 67235555 og e-post auditoriehjelpen@oslomet.no. Telefonen er bemannet kl. 08-15 mandag til fredag.
Post/internpost
Internpostomdelingen har startet delvis opp igjen, med omdeling på mandager og torsdager. Postrommet i P46 er bemannet deler av dagen de samme dagene. Normalt ca. 9-13.
Posttjenesten er betjent på epost og telefon 8-15 alle ukedager. Kontaktinfo: se https://ansatt.oslomet.no/post
DIGIN gir digital brukerstøtte
DIGIN sin vakttelefon 400 01 156 er betjent på hverdager 8–15. Kontakt DIGIN på e-post digin@oslomet.no.
Medieseksjonen
Tar imot henvendelser som normalt på medieseksjonen@oslomet.no, men har stengt i uke 29 og 30. Medieseksjonen disponerer sine studioer og har mulighet for å tilrettelegge for opptak der.