Droppe til innhold

Nyheter

OsloMet bytter mobiloperatør til Telia

OsloMet bytter mobiloperatør til Telia

Har du mobil gjennom jobben? Du må hente nytt SIM-kort i god tid før ditt nåværende Telenor-abonnement slutter å virke den 25. april.

Abonnement

Standard abonnement for ansatte ved OsloMet ser slik ut:

  • Datamengde Norge  og EU:  5 GB
  • Pris per oppstart, minutt, SMS og MMS: Inkludert
  • Tale & SMS til EU: Inkludert
  • Pris ekstra datapakke - 1 GB: Kr. 29,00

Ansatte som har et utvidet abonnement i dag vil få et tilsvarende utvidet abonnement hos Telia.

Hent nytt SIM-kort her

Ansatte med mobilabonnement betalt av OsloMet må hente nytt SIM-kort i god tid før 25. april. Her deles SIM-kort ut:

  • Pilestredet: Resepsjonen i P46 den 11. og 23. april fra kl. 9 til 12.

  • Kjeller: IT-servicedesk i 2. etasje den 11. og 23. april fra kl. 9 til 12.

  • Etter 23. april kan SIM-kort hentes hos IT

Ta med ID (ansattkort eller legitimasjon) når du skal hente SIM-kortet.

Når må SIM-kortet byttes i mobilen?

Byttet fra Telenor til Telia (portering) skjer torsdag 25. april kl. 11:00. Sett inn ditt nye SIM-kort på dette tidspunktet.

Personell fra Telia og IT-servicedesk vil være tilgjengelige på Kjeller og i P46 for å bistå alle som trenger hjelp denne dagen.

Du må sette opp BankID på nytt

Du må sette opp BankID på nytt når du har byttet SIM-kort. Les mer om dette og andre endringer i informasjonsskrivet fra Telia (pdf).

Ikke anledning til å hente nytt SIM-kort innen 25. april?

Ikke anledning til å hente nytt SIM-kort innen 25. april? Gi beskjed til itservicedesk@oslomet.no.

 

Hvorfor bytter OsloMet mobiloperatør?

Telia er valgt av Uninett som leverandør av mobiltelefoni til universitets- og høyskolesektoren.

chatbot-portlet