Ingen streik ved OsloMet

Nyhetportlet

Logoen til OsloMet over hele bildet.

Ingen streik ved OsloMet

Alle partene har kommet til enighet med staten i lønnsoppgjøret, etter mekling på overtid 29. mai. Det blir dermed ingen streik.

Status per 29. mai kl. 12:58: Alle partene har kommet til enighet, og streiken er avverget.
 

Det ble brudd i forhandlingene mellom staten og hovedsammenslutningene Akademikerne, LO Stat, Unio og YS Stat i årets lønnsoppgjør. Oppgjøret var i mekling hos Riksmekleren med frist ved midnatt 28. mai, men forhandlingene fortsatte på overtid 29. mai.

Ved OsloMet var det varslet at 114 ansatte ville bli tatt ut i streik dersom meklingen ikke førte frem:  

  • 99 ansatte organisert i YS (Parat) 
  • 14 ansatte organisert i Unio (Forskerforbundet, Nors sykepleierforbund og Utdanningsforbundet) 
  • 1 ansatt organisert i Akademikerne

En eventuell streik ville kunne hatt konsekvenser for gjennomføring av enkelte eksamener, og for IT- og eiendomstjenester ved OsloMet.

Kontaktperson