Honning til jul

Bilde av birøktere og bikuber på OsloMet.

Honning til jul

Ansatte ved OsloMet får i disse dager et glass av universitetets egen honning i julegave.

OsloMet har siden våren 2021 hatt bikuber på taket i Pilestredet 52, i regi av Grønt OsloMet (oslomet.no).

Cirka 100.000 bier har i 2021 og 2022 produsert honning tilsvarende rundt 4000 glass.

Glassene med honning har blitt en populær gave til foredragsholdere ved kurs og seminar, og ved besøk på OsloMet. Nå får ansatte også smake på den gode honningen.

- Det er veldig hyggelig å kunne gi en bærekraftig julegave i år, produsert av OsloMet sine minste arbeidere. Tusen takk til alle ansatte for god og dedikert innsats for universitetet vårt gjennom året som har gått, sier rektor Christen Krogh.

Gaven er på vei

Honningglassene blir i disse dager levert til hver enkelt enhet, der ledere tar ansvar for å gi gaven videre til sine medarbeidere.