Digital oppmøteregistrering ved studiestart

En hånd holder en mobiltelefon med tekst om oppmøteregistrering

Digital oppmøteregistrering ved studiestart

Mange nye studenter skal registrere oppmøte sitt digitalt. Her får du informasjon om hvordan det foregår.

16. august starter rundt 7000 nye studenter ved OsloMet. Høsten 2020 ble en del studenter registrert digitalt på grunn av situasjonen med koronaviruset. Siden dette var vellykket videreføres det for en del studenter.

OsloMet har avtale med NOA (Notice of Attendance) for løsning for registrering av obligatorisk fremmøte.

Hva er NOA?

NOA er et system der studentene registrere fremmøtet digitalt, enten det er fysisk eller digitalt oppmøte. Systemet sender ut en SMS før oppmøtetidspunktet med en lenke til en nettside hvor de skal registrere en kode ved oppmøte.

Studentene får koden fra foreleser eller en studieadministrativ ansatt.

Hvem er ansvarlig for gjennomføringen?

Det er Seksjon for digitalisering av utdanning i Utdanningsavdelingen som skal gjennomføre det i samarbeid med fakultetene. Du får mer informasjon fra din studieadministrasjon.

Hvordan får studentene beskjed?

Studentene får beskjed om at det blir digital registrering i velkomstbrevet som går ut rett etter opptaket og i sjekklisten for studiestart på student.oslomet.no.

Det vil også stå informasjon på hver studiestartsside (studentene kan søke opp studiestartssiden fra forsiden av student.oslomet.no). Der vil det i første omgang finnes generell informasjon om digital oppmøteregistrering. Fakultetene har ansvar for å sørge for informasjon på disse sidene dersom oppmøteregistrering skjer på annen måte på andre studier.

Skal mitt studium bruke NOA?

Ta kontakt med studieadministrasjonen på fakultetet ditt dersom du lurer på om studieprogrammet ditt skal ha bruke NOA.

Lurer du på noe når det gjelder løsningen eller gjennomføringen? Ta kontakt med Inger Setnes (DiU).

Lurer du på noe når det gjelder informasjon til studentene? Ta kontakt med Lars Hilland (SK).