E-post for iPhone og iPad
Oppsett av e-post for mobil og nettbrett - iPhone eller iPad - dvs. iOS-operativsystem i Office 365.
Publisert
Sist oppdatert
Innhold
E-post for iOS – automatisk oppsett
Oppsettet i veiledningen viser Exchange med Feide-innlogging. Det finnes også Outlook app-klient i App Store for iOS.
Under Innstillinger på iOS-enheter finner du Kontoer og passord der du kan legge til både privat og jobb-e-post.
1. Gå til: Innstillinger > Kontoer og passord
2. Velg: Legg til konto > Exchange

3. E-post: <skriv inn OsloMet-e-postadresse>
- Eksempel: brukernavn@oslomet.no eller fornavn.etternavn@oslomet.no

4. Velg "Logg på" – konto blir deretter verifisert

5. Logg på via Feide med OsloMet-brukernavn og -passord

6. Gi tilganger til e-postklienten

7. Velg hvilke funksjoner du vil ha tilgjengelig på iPhone/iPad:
- Kontakter – tilgang til alle dine OsloMet-kontakter/øvrige kontakter.
- Kalender – tilgang til din jobb-kalender på OsloMet.
- Påminnelser – oppgaver du legger inn med frister.
- Notater – notatblokk.
8. Klikk "Arkiver" – din konto blir lagt til

9. Din e-post ved OsloMet er nå klar til bruk
E-post for iOS – manuelt oppsett
- Du følger veiledningen for det automatiske oppsettet over, men du må legge til server-innstillinger.
- Dersom du har problemer med å legge til Exchange-konto, kan du i stedet for Exchange velge E-post når du legger til konto.
E-postadresse: brukernavn@oslomet.no/fornavn.etternavn@oslomet.no
Domene\Brukernavn: \brukernavn@oslomet.no
Passord: Ditt OsloMet-passord
Server: outlook.office365.com
Se også IMAP og SMTP innstillinger på outlook.office.com
IMAP-innstillinger
Server name: outlook.office365.com
Port: 993
Encryption method: TLS
SMTP- innstillinger
Server name: smtp.office365.com
Port: 587
Encryption method: STARTTLS
Se også
E-post for Android.