Droppe til innhold

Verktøy og hjelp

Verktøy og hjelp

Verktøyoversikt / Public 360

Public 360 i skyen

Mandag 26. november har Public 360 blitt løftet opp i skyen og inn i fremtiden.

Hva er nytt 

Det betyr at OsloMet får en oppdatert versjon av systemet som er mer moderne i utformingen, men som er like trygg som dagens løsning. Blant annet skal den tilpasse seg størrelsen på skjermen, og søkefunksjonaliteten forbedres til å ligne mer på Google-søk. Alt av saker og dokumenter som ligger i Public 360 i dag, vil bli overført; vi starter ikke på nytt.

Nedetid

Det vil være nedetid på Public 360 fra og med torsdag 22. november kl. 17.00 og ut uken.  Systemet vil derfor være utilgjengelig i denne perioden mens leverandøren gjør de nødvendige endringene.

Veiledning og drop in

eLæring og webinar

Her er en liten video som viser noen av de mest grunnleggende funksjonene.

Leverandøren setter også opp et webinar den 27. november fra 09.00-11.00 som er åpent for alle interesserte, der de viser hvordan løsningen nå er satt opp. Dette webinaret fokuserer på saksbehandlerfunksjoner. Lenke til dette vil sendes ut når vi får tilgang til den.

Drop-in Pilestredet
  • Mandag 26. nov kl. 13.00-14.00 Pilestredet 46, PA329

  • Tirsdag 27. nov kl. 13.00-14.00 Pilestredet 46, PA329

  • Onsdag 28. nov kl. 13.00-14.00 Pilestredet 46, PA308

  • Torsdag 29. nov kl. 13.00-14.00 Pilestredet 46, PA329

  • Fredag 30. nov kl. 09.00-10.00 Pilestredet 46, PA318

Drop-in Kjeller
  • Onsdag 28. nov kl. 9.30-11.30 Kjeller B134

Hvorfor gjør vi dette nå 

  • Public 360 er en sektorløsning i UH-sektoren, slik at dette er et felles løft for alle skolene. Det er ikke noe det enkelte universitet eller høgskole selv tar initiativ til
  • Skyløsning gjør at vi får tilgang til alle oppdateringer med en gang, uten å måtte vente på neste oppgraderingsprosjekt
  • Feilrettinger vil gjøres raskere
  • Større muligheter for den enkelte institusjon til å gjøre konfigureringer og tilpasninger etter eget behov
  • Muligheter til å teste ut ny funksjonalitet og nye moduler før innkjøp gjør det lettere å finne løsninger som passer vårt behov

Hva må du gjøre

Sjekk inn filer

Allerede nå før overgangen, må du huske å sjekke at alle dokumenter i listen uder arbeid er korrekt lagret i Public 360. Om filen har status "sjekket ut" når du går fra jobb torsdag 22. november, vil du miste alt innholdet!  HER ser du om dette gjelder deg og hvordan du enkelt får korrekt status på filene dine.
 Ta kontakt med SDI for eventuell bistand - dokhjelp@oslomet.no, ev. tlf. 5959

Snarveier

Det blir nye lenker med 360 online. Alle snarveier på NAP eller favoritter du har lagret, må derfor oppdateres.

Apper - eWorker og eMeetings

Pga. nye lenker må appene eWorker og eMeetings avinstalleres og legges inn på nytt med ny URL. Hvordan du gjør dette finner du her: eWorker, eMeetings

Popup

Det er mulig at popups igjen blir blokkert slik at blant annet filer ikke åpnes. For å fjerne denne blokkeringen, se her.

 

 

 

Kontakt