Bruk disse kanalene til studentkommunikasjon - Ansatt

Bruk disse kanalene til studentkommunikasjon

Bruk disse kanalene til studentkommunikasjon

Disse kanalene kan du bruke for å nå fram til studenter ved OsloMet.
  • student.oslomet.no

    • Studentenes nettside har adressen student.oslomet.no, og kalles "min side" for studenter.
    • Dette er hovedkanalen for kommunikasjon med våre studenter, med rundt 4700 besøk hver dag.
    • Når du klikker "logg inn", kommer studenten til "min side" for studenter, der hen finner sine emne- og programplaner, personlig timeplan og nyheter tilpasset studenten.

    Student.oslomet.no har ulike kategorier for informasjon

    • I menyen og på landingssidene ligger brukerorientert informasjon om retningslinjer og regelverk, studentliv og studiehverdag på OsloMet. Dette er åpent tilgjengelig uten innlogging.
    • Nyheter er aktuelle saker som gjelder alle studenter eller studentgrupper. Saker på forsiden gjelder kun alle studenter. Vil du informere alle studentene på OsloMet om noe? Lag en nyhetssak.
    • Hva skjer er en arrangementskalender for studenter som ligger tilgjengelig på "min side", eller på framsiden av student.oslomet.no. Tips om et arrangement som skal i hva skjer-kalenderen.
  • E-post

    Alle studenter ved OsloMet har tilgang til sin student e-post. Studenter er pliktige til å sjekke den.

  • Canvas

    • Canvas er læringsplattformen til studentene på OsloMet. Her kan man kommunisere til studentene på emnenivå.
    • Informasjonen på Canvas må være faglig relevant eller omhandle studentenes studier.
    • Har du ikke tilgang til å publisere på Canvas? Ta kontakt med din Canvas-superbruker på fakultet.
  • Stand eller møte studentene

    Ofte er det enklere å nå studentene ved å snakke med dem eller møte dem ansikt til ansikt. Trenger du for eksempel studenter til en workshop eller for å svare på en undersøkelse? Gå ut på campus og snakk med studentene!

  • Sosiale medier

    På OsloMet regner vi sosiale medier som eksterne kommunikasjonskanaler, og kanalen skal inspirere, ikke informere. Har du et spennende arrangement som kan publiseres på Facebook, eller noe inspirerende som vi kan fortelle i sosiale medier? Sjekk våre retningslinjer for sosiale medier.

    Les også om hvordan du kan bli en god ambassadør på sosiale medier.