Published
Latest update
Coronavirus in Norway
Our campuses are open. Please read updated information for students and staff on our website.
Please do also take note of the numerous external funding schemes that serve the same purpose, see external funding opportunities.
The R&D committee is annually announcing central strategy funding to which UF employees at OsloMet may apply. Relevant activities in previous announcements include publishing scholarships and support for the preparation of applications for external funding.
OsloMets strategy 2024 identifies the goal of "developing three to five academic environments of particularly high quality, at least one of them in technology subjects."
We hereby announce a call for academic environments based at OsloMet to apply for status as Excellent Academic Environment (EAE) for the period 2021-2024.
The research programmes (HOV and Storby) are normally announcing funding meant for research projects at OsloMet in their initial phase as well as activities that contribute to build new interdisciplinary research. All UF employees at OsloMet may apply for seed funding.
Employees at all faculties /centres at OsloMet may apply for seed money, as long as the application is relevant to HOV’s research field.
The grant can be used for teaching or training purposes. The application deadlines are 15 May, 15 October and 15 February.
Internationalisation funding from the R&D section. OsloMet offers support to environments who wish to position themselves internationally and to seek EU’s research programmes. The offer is managed by the R&D section.
Both Norwegian and international research funders require that the research must be available on the internet. The results must be published in Open Access, whether by depositing (self-archiving) the article in the open archive or by publishing directly in Open Access journals.
If you wish to publish in Open Access journals, but lack the money for the publishing expenses (article processing charge - APC), you may apply for funding for the payment of the publication fee.
OsloMets strategy 2024 identifies the goal of "developing three to five academic environments of particularly high quality, at least one of them in technology subjects."
We hereby announce a call for academic environments based at OsloMet to apply for status as Excellent Academic Environment (EAE) for the period 2021-2024. (Information in English only).
Gjennom Erasmus+ programmet kan du som ansatt få stipend til et opphold ved en partnerinstitusjon eller en annen institusjon i Europa.
Stipendet kan brukes til undervisning eller opplæring.
Søknadsfrister er 15. mai, 15. oktober og 15. februar.
Universitetet tilbyr støtte til miljøer som vil posisjonere seg internasjonalt og søke EUs forskningsprogrammer. Tilbudet forvaltes av FoU-avdelingen.
Både norske og internasjonale forskningsfinansiører krever at forskningen skal være fritt tilgjengelig på internett. Resultatene skal offentliggjøres i Open Access, enten man deponerer (egenarkiverer) artikkelen i åpnet arkiv eller ved å publisere direkte i Open Access-tidsskrifter.
Ønsker du å publisere i Open Access tidsskrifter, men mangler penger til forfatterbetaling (article processing charge - APC) kan du søke om midler til betaling av publiseringsavgift.
Booster-prosjektet skulle bidra til å øke andelen eksternfinansierte prosjekter ved OsloMet.
Målet for Booster-prosjektet var
Prosjektet var delt inn i tre faser og gikk over tre år. Forskningsgruppene og dedikerte, erfarne FoU-rådgivere jobbet sammen.
Vi kartla gruppenes sterke sider og utviklingsmuligheter og fant fram til relevante finansieringskilder.
Vi utviklet en strategi for innhenting av ekstern finansiering, validerte ulike søknadsideer, profilerer gruppen og hevet søkerkompetansen.
Vi jobbet med konkrete søknader og posisjonerte oss mot kommende utlysninger.
Gruppene fikk et skreddersydd opplegg tilpasset sine behov. Alle forskningsgrupper som deltok i Booster-prosjektet fikk
Grupper ble valgt ut av fakultetsledelsen i samarbeid med EU-teamet. Forskningsgruppene ble valgt ut fordi de hadde