Den vanskelige samtalen

Hendelseskalender

Den vanskelige samtalen

Kursets formål er i å gi ledere konkrete kommunikasjonsverktøy og kompetanse til å håndtere vanskelige personalsamtaler og møte krevende situasjoner på en målrettet og profesjonell måte.

Date/Time

Location

Pilestredet 46, KK-senteret, rom 311

Målgruppe

Ledere med personalansvar. 

Sted og dato

Kurset består av to deler som gjennomføres 24. mai og 7. juni 2024, og en e-læringsmodul i mellomperioden. Man melder seg på begge kursdatoene samtidig. 

Del I

Sted Pilestredet 46, KK-senteret, rom 311
Dato og tid 24. mai, kl. 0900-1200 

Del II

Sted Pilestredet 46, KK-senteret, rom 311
Dato og tid 7. juni, kl. 0900-1300

Innhold/tema

Del I  24. mai

  • Hva er en vanskelig samtale?
  • Leders rolle og ansvar
  • Hva fremmer god kommunikasjon?
  • Forberedelse og konkret gjennomføring av den vanskelige samtalen
  • Hva skjer med oss i møte med konflikt?
  • Hvordan håndtere ulike reaksjoner fra medarbeideren?
  • Oppfølging og dokumentasjon

Selvstendig arbeid i mellomperioden

DIFIs e-læring om den vanskelige samtalen. Dere får informasjon om denne på kursets første del.

Del II  7. juni

Det jobbes med ulike case og man får konkret trening i gjennomføring av den vanskelige samtalen.
Det forutsettes at deltakerne har deltatt på del I og gjennomført e-læringsmodulen i mellomperioden.

Metode

Forelesning, refleksjonsoppgaver, erfaringsdeling, ferdighetstrening og e-læring.

Påmelding

Maks antall deltakere 30. Påmeldingsfrist: 16. mai 2024

Logg inn med Feide på Læringsplattformen 
Deretter trykker du på direktelenken til kurset for å melde deg på (læringsplattformen.difi.no)

Kursholder

Tone Ormhaug Vang, Avonova Census.
Tone er organisasjonspsykolog i Avonova Census. Hun jobber med leder- og organisasjonsutvikling, Arbeidsmiljøkartlegginger og oppfølging av psykososialt arbeidsmiljø, opplæring og coaching i kommunikasjon og samarbeid på arbeidsplassen. 

Kontaktperson