Studentkommunikasjon - Ansatt

Studentkommunikasjon

Studentkommunikasjon

Vil du kommunisere med studentene på OsloMet? Her får du noen tips.
  • Tenk på budskap og målgruppe først. Hva skal du si og til hvem?

    Trenger du egentlig bare nå et fåtall studenter på et studieprogram, eller er dette noe alle studenter må få vite om? Ofte blir budskapet ditt nærere, har mer gjennomslagskraft og mer synlig når du tenker på hvem egentlig målgruppen din er.

  • Velg hva du forteller studentene! Hvor viktig er budskapet ditt?

    Må studentene få vite om dette for å overleve studiene – for eksempel semesterregistrering eller eksamen? Eller er det noe som vil hjelpe studentene gjennom studiene – sånn som utveksling eller kurs om Endnote? Kanskje dette rett og slett bare er underholdning og dette budskapet ikke passer for dine studenter akkurat i dag?

  • Er det riktig tidspunkt?

    Tenk på om budskapet ditt passer med studentenes årshjul. Har studentene dine eksamen og mye å tenke på? Er det studiestart og de egentlig er mest opptatt av å finne seg til rette? Det er lov å utsette, prioritere og også si nei.

  • Nå ut til alle studenter

    • Fyll ut skjemaet og send inn saken (nettskjema.no) ca. 2 uker før du ønsker at den skal være publisert.  
    • Basert på om informasjonen er svært viktig, hjelper studenten i studiehverdagen eller kun er underholdning vil informasjonen publiseres på student.oslomet.no som nyhet eller arrangement, på infoskjerm eller som arrangement på Instagram eller Facebook. Dersom nyheten er faglig relevant for alle studenter kan det være den blir publisert på Canvas.  
    • Ønsker du å nå studenter på et fakultet eller et studieprogram og trenger veiledning? Ta kontakt med din kommunikasjonsrådgiver på fakultet.
  • Flere tips og triks