Apple-veiledninger | Brukerstøtte IT - Ansatt

Behov for hjelp?

Behov for hjelp?

IT-servicedesk

Telefon :
67235555
E-post :
Sted/Adresse :
Alle skranker er stengt inntil videre!
Tidspunkt/Åpningstid :
Hverdager 08 til 17:00 (fredag til 16:00)

Apple-veiledninger

Apple-veiledninger

Brukerveiledninger for Apple-produkter som macOS og iOS for iPad og iPhone for tilgang til tjenester og verktøy.

Innhold

 

E-post og kalender

Outlook for Mac.

E-post og kalender for iOS for iPhone og iPad. NB! Krever lagring av 6-sifret kode for pålogging.

E-post med IMAP for alle typer e-postklienter.

Delt postkasse

Hvordan åpne delt postkasse i Outlook 2016 for Mac (engelsk) (microsoft.com)

Eksternt skrivebord

Koble til eksternt skrivebord (kontor.hioa.no) for Mac.

Office-maler

Koble til Office-maler for Mac. 

IT-hjelp utenfra

Last ned TeamViewer for OsloMet-Mac - for fjernhjelp fra IT-servicedesk. Kontakt IT-servicedesk på forhånd for å avtale tid for fjernhjelp.

Jobbe utenfra

VPN for Mac.

Koble til filserver / hjemmeområde for Mac.

VPN for iOS - for iPhone og iPad - enheten må ha VPN-forbindelse for å få tilgang til interne tjenester og ressurser utenfor OsloMet

Passord

Oppdatere passord på Mac - når du har fått nytt passord ved OsloMet må du også endre dette på nøkkelringtilgangen (Keychain Access) på din Mac.

Programvare for OsloMet-Mac

Installere tilleggsprogramvare på OsloMet-Mac (for Mac driftet av OsloMet).

Programvare for hjemmebruk

Installere programvare for privat Mac.

Følgende programvare er tilgjengelig: EndNote, Hyper Research, f5transkript, NVivo, SPSS, Viscosity for macOS.

Trådløst nett eduroam

Koble til trådløst nett eduroam for Mac

Koble til trådløst nett eduroam for iOS  for iPad / iPhone.

Slette eduroam-profil i Mac - dersom du har problemer med tilkobling av eduroam.

Utskrift ved OsloMet

Utskrift fra mobile enheter - for iPad og iPhone - for utskrift fra nettleser, app eller via e-post.

Installere skriver (Pullprint) for privat Mac.